docents_cab

DictApp és una aplicació web per a treballar l’ortografia a partir de dictats i activitats autocorregibles. Està escalat en 4 nivells diferents pensats per treballar des del cicle superior d’educació primària fins al batxillerat o l’ensenyament d’adults. És una aplicació pensada des del món docent i sorgida de l’experiència a l’aula amb la intenció d’aprofitar la informàtica per facilitar i millorar la qualitat de la nostra feina.

Ofereix una correcció automàtica i immediata: en el mateix moment que els alumnes acaben el dictat el professor rep els resultats en el seu dispositiu. Estalvia tota la feina mecànica de correcció al docent i li permet dedicar tot aquest temps a intervencions més qualitatives.

És una aplicació tècnicament senzilla que no necessita instal·lar res al dispositiu ja que treballa en entorn web, de manera que es pot fer anar des de qualsevol navegador web, qualsevol dispositiu i qualsevol sistema operatiu.

imatge-1

Fa una correcció intel·ligent que va més enllà de simplement dir el número de faltes: identifica de quin tipus és cada falta i les classifica segons quinze categories de les faltes més habituals (accentuació, vocal neutra, apòstrofs i guionets, etc). D’aquesta manera permet a l’alumne entendre el perquè de les faltes i al docent obtenir un diagnòstic individual de cada alumne: identifica el seu nivell de domini i quines són les qüestions ortogràfiques que hauria de treballar més.

Permet al docent fer treballar en grup o individualment: cada docent pot triar (o combinar) si vol fer dictats en grup a l’aula o bé que cada alumne treballi pel seu compte a l’aula o a casa de forma autònoma, sense la necessitat de la seva supervisió directa.

imatge-2

Proposa una tasca personalitzada per a cada alumne. El fet d’identificar els seus problemes ortogràfics permet saber quines són les dificultats ortogràfiques que hauria de treballar més, de manera que l’alumne no treballa de manera indiscriminada tots els temes d’ortografia sinó només aquells que més necessita i que l’ajudaran a reduir el seu nombre de faltes de manera efectiva.

Permet programar i monitoritzar el progrés de l’alumnat: d’una banda permet de fer un seguiment del seu progrés en el temps, tant del nombre total de faltes com d’un tipus concret, i de l’altra, a l’hora d’encarregar feina el docent pot deixar que els alumnes treballin al seu ritme o bé fixar la feina que vol que facin i l’aplicació li permetrà de fer un seguiment tan exhaustiu com vulgui de què han fet, quan i com.

imatge-3

També permet elaborar un diagnòstic de grup: tenint el diagnòstic de cada alumne i les mitjanes de grup permet saber el nivell mitjà i les dificultats més presents d’un grup nou. Això també permet fer un seguiment en el temps del progrés que ha tingut, si s’ha notat millora després d’haver treballat una qüestió determinada a classe, etc.

S’adapta a l’estil de cada docent. Hi ha diferents maneres d’aproximar-se a la millora ortogràfica i Dictapp s’hi adapta. El docent pot triar els paràmetres de treball de cada grup (per exemple si vol que puguin rebre ajudes a l’hora de fer els dictats o que puguin veure les normes a l’hora de fer una activitat). També pot personalitzar la redacció i el contingut de les normes ortogràfiques de suport que poden utilitzar els alumnes. I també pot triar entre activitats basades en diferents metodologies: a partir de la memòria visual, de la memòria auditiva, del raonament o de la mecanització.

imatge-4

Proposa dictats amb textos reals (no preparats), de diferent tipologia textual (narratius, expositius, argumentatius, conversacionals…) i de diferents procedències (literaris, acadèmics, de mitjans…).

Incorpora diferents elements motivadors com desafiaments, reptes personalitzats, recompenses o puntuació, per tal de fer més motivador el treball de l’ortografia.

imatge-5

Disposa d’un suport personal i tècnic per ajudar-lo a resoldre qualsevol dubte o incidència amb el funcionament de l’aplicació.